Veelgestelde Vragen
Veelgestelde Vragen
Hoe maak ik een afspraak?
U kunt via onze wizard uw reparatie aanmelden. Nadat u uw merk, model en schade heeft geselecteerd, kunt u aangeven hoe u verder wilt gaan. Kies dan voor ”Maak een afspraak en kom langs”.
U kunt dan aangeven wanneer u langs wilt komen. Selecteer een dag en tijdstip dat u het beste uitkomt. Nadat u dit heeft gedaan vult u uw persoonsgegevens in.
U kunt er dan voor kiezen om alvast vooraf te betalen via iDeal. U kunt er ook voor kiezen om bij ons in Purmerend via PIN of contant te betalen.
Hoe kan ik betalen?
Als u wilt langskomen op afspraak, kunt u van te voren betalen via iDeal.
U kunt ook via de PIN of contant betalen bij ons in Purmerend.
Als u uw apparaat heeft opgestuurd naar ons, sturen wij u een betaal-link via de e-mail waarmee u kunt afrekenen. Betaald u voor 19:00? Dan sturen wij uw apparaat nog dezelfde werkdag naar u op.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Als u een vraag heeft over een reparatie, kunt u een mail sturen naar info@fixmyphone.nl. U krijgt uiterlijk dezelfde dag voor 18.00 uur antwoord.
Telefonisch zijn wij te bereiken op: 0618435444
U kunt natuurlijk ook langskomen op Nieuwstraat 23, 1441 CK, Purmerend
Wanneer krijg ik mijn gerepareerde telefoon terug?
Bij de meeste gevallen duurt de reparatie niet meer dan 30 minuten, u kunt hier op wachten in onze wachtruimte onder genot van een kop koffie of thee. Mocht de reparatie langer duren dan geven wij dit van te voren aan.
Raak ik mijn gegevens kwijt?
Bij hardware reparaties raakt u geen gegevens kwijt, wij raden u wel aan om een backup te maken van uw bestanden voordat u uw toestel ter reparatie aanbied.
Vanwaar de hoge prijzen op sommige oplaadpoort reparaties?
Bij sommige oplaadpoort of audiojack reparaties dient het volledige scherm met glaslaag vervangen te worden. U ontvangt dus een volledig nieuw scherm + oplaadpoort in dit geval.
Mijn telefoon is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval?
We kunnen geen garantie geven dat uw telefoon weer 100% waterdicht is. Wel proberen we uw apparaat weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Douchen met uw telefoon raden we wel af.
Krijg ik mijn screenprotector terug?
Bij het openmaken van de telefoon moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat u deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor u plakken voor de kostprijs.
Vragen jullie onderzoekskosten?
Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten bij standaard reparaties. Bij waterschade reparaties rekenen wij wel een bedrag aan kosten, dit in verband met de verbruikte materialen en gereedschap.
Kunnen jullie me helpen als ik niet weet wat er kapot is aan mijn telefoon?
We helpen u graag met het ontdekken van het defect. We zullen uw toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met u voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.
Wat als er meer kapot blijkt dan ik heb aangegeven?
In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met u.
Heeft u al afgerekend voor uw reparatie online? Dan sturen wij u een nieuw betaalverzoek via de mail.
Wordt de display compleet vervangen?
Heeft u een barst in uw scherm, maar de toestel geeft wel beeld? dan vervangen wij waar het kan, alleen de touchscreen ( bovenlaag).
Heeft u een barst in de binnenkant van het scherm, maar de bovenlaag (touchscreen) van het scherm is wel nog intact? dan vervangen wij alleen de lcd screen binnenkant.
Bij sommige modellen kan het scherm helaas alleen compleet worden vervangen, dus dan vervangen wij de touchscreen+lcd screen compleet.
Hoelang krijg ik garantie?
U krijgt van ons van 3 tot 12 maanden garantie op het nieuwe onderdeel dat wij hebben vervangen. Dit geldt niet voor krasjes en andere uiterlijke beschadigingen die door gebruik komen. Op specifieke onderdelen voor sommige modellen en merken geven wij een kortere garantie, omdat wij strengere leveranciersafspraken hebben met de desbetreffende leverancier of distributeur. Daarom bieden wij een garantie van minimum 3 maanden t/m maximum 12 maanden op onze reparatie service. Wilt u hier meer over weten? Bel of e-mail ons dan. Let op: Op waterschade reparaties geven wij geen garantie. Dit is omdat apparaten met waterschade in de toekomst meerdere problemen kunnen bevatten die helaas niet altijd van te voren volledig in kaart zijn te brengen.
Let op, u moet wel rekening houden dat uw fabrieksgarantie vervalt op het moment dat een ongeautoriseerd bedrijf uw toestel open maakt.
Wat voor soort onderdelen gebruiken jullie voor de reparaties?
Wij bieden 3 verschillende soorten onderdelen aan:
– OEM (Original Equipment Manufacturer) Onderdelen: Dit zijn onderdelen die door de originele fabrikant zijn gemaakt voor de aftersales/reparaties. U zult geen verschil zien na de reparatie met uw oude originele scherm.
– Refurbished onderdelen: Dit zijn onderdelen die zijn gerecycled met originele componenten. Kapotte schermen worden opgestuurd naar de fabrikant, en deze hergebruiken de bruikbare onderdelen voor nieuwe displays. Dit draagt ook een steentje bij aan de milieu vriendelijkheid. Bij een refurbished onderdeel zal u geen tot minimaal verschil zien na de reparatie. Qua prijs en kwaliteits verhouding zijn dit ook de schermen die het meest gekozen worden bij een reparatie.
– AAA+ onderdelen: Dit zijn onderdelen die zijn geproduceerd door een secundaire fabrikant. De kleuren van het beeld kunnen ietsjes lichter zijn als u er goed op let.
Voor iemand die een goedkope reparatie wilt uitvoeren en de werking van de scherm belangrijker vind dan de helderheid van de kleuren dan is dit een uitstekende oplossing.
Voor de Samsung reparaties gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen van de Samsung fabrikant zelf.